Outlander av Diana Gabaldon - En detaljert gjennomgang av bokserien

I Agenda 's novemberutgaven jeg kort fortalt deg om Diana Gabaldon sin Outlander serien , syv bøker utgitt mellom 1991 og 2009, med den åttende og siste i serien på grunn ut en gang i 2013. Siden jeg startet denne serien i september i fjor, 2011 , etter å ha blitt introdusert for det når du besøker min søster, har jeg ikke vært i stand til å sette det ned. Jeg oppfordrer alle som elsker god fiksjon med store temaer som science fiction (tidsreiser), historisk fiksjon, Christian fiksjon, krig, romantikk. . . sex, hedenskap. . . . You name it, har denne boken det. . . . Hvis du ikke er verge av lengde-den første boken er den korteste med 850 sider; nummer to, 947 sider; tallene tre gjennom syv, mellom 1059 og 1439 sider-Jeg garanterer at du vil forelske deg i disse bøkene, og vil ikke være i stand til å sette dem ned. Mange ganger vil du finne deg selv sittende på kanten av setet i påvente eller forventning bare å puste lettet ut som en konflikt etter at en annen er tilfredsstillende løst.

Du vil forelske seg i karakterene hvem folk disse historiene, og du vil bli overrasket som jeg var at forfatteren er i stand til å opprettholde konsistensen av karakteristikkene med sine helter, så vel som hennes skurker-og hennes dyr tegn, for eksempel, Clarence muldyret og Rollo, Ian ulv-hund. Når du leser, vil du har spørsmål, men du vil alltid bli belønnet med svarene. Claire Randall Fraser og Jamie Fraser er de sentrale karakterene hele.

Outlander by Diana Gabaldon I 1945, etter slutten av andre verdenskrig, er Claire Beauchamp Randall, en kamp sykepleier under krigen, gjenforent etter seks år for en andre bryllupsreise med sin ektemann, Frank Randall, som kjempet i krigen. De velger Inverness, Skottland, hvor de var gift. Under en dag med utforskning av seg selv, Claire uskyldig berører en kampestein i en av de gamle steinringer på de britiske øyer, og er drevet mer enn 200 år tilbake i tid, og dermed bestille en, Outlander, copyright 1991.

Det er 1743. Claire er her en Sassenach, en "Outlander", og står i fare for å miste livet i en Skottland revet av krig og raiding grense klaner. James Fraser (Jamie), en ung skotsk kriger, redder henne. Hva utvikler er en kjærlighet så lidenskapelig at Claire er revet mellom kjærligheten hun har til sin mann Frank og dette galant ung kriger tre år yngre enn henne. Klarte ikke å komme tilbake til sin egen tid, har hun blitt tvunget til å gifte seg med Jamie. En urokkelig kjærlighet og bånd oppstår mellom de to.

Dragonfly in Amber by Diana Gabaldon Bok nummer to, Dragonfly in Amber (1992), har Claire tilbake til Inverness, Skottland, sammen med sin 20 år gamle datter, Brianna, far Jamie Fraser før hun kom tilbake gjennom steinene. På slutten av Outlander, så vi Jamie ta Claire til steinene. Vi vet at hun kommer til å gå tilbake til fremtiden, det 20. århundre, men det er ikke før denne boken, når Claire tar oss tilbake til 1700-tallet at vi forstår hvorfor. Så i hennes søken etter å finne ut hva som skjedde med Jamie, møter hun Roger Wakefield, som hjelper henne i hennes forskning. Læring at Jamie er i live, går hun igjen gjennom steinene, men ikke før hun forteller Brianna sannheten om hvem hun er.

Når Claire returnert syk og gravid med Jamies barn, Frank tok henne med til USA, hvor Brianna ble født og hvor hun, Claire, senere returnert til medisinsk skole, og fikk henne MD grad. Frank, selv etter å ha vært mislykket i å bli far, hever Brianna som sin egen datter. Nå har han vært død i to år, og Claire velger denne gangen å fortelle datteren Brianna sannheten, og dermed flashback, de fleste av de 947-siders fortellerstemme.

Voyager by Diana Gabaldon I bok nummer tre, Voyager (1994), Claire og Brianna sammen med Roger Wakefield i Skottland i det 20. århundre går gjennom historiske opptegnelser å finne ut hva som skjedde med Jamie i 18. århundre Skottland etter krigen. Vi følger sine funn, og gjennom tilbakeblikk følger Jamie, som etter Claire tilbake til fremtiden, rømming Culloden og tar tilflukt i en hule nær Lallybroch, hans generasjons hjemme i Skottland. Senere er han fengslet, etter å ha laget en plan for å bli gitt opp til den britiske slik at prisen på hans hode kan brukes til å holde sin familie og andre medlemmer av hans klan fra sulter under hungersnøden som fulgte krigen.

Claire tilbake til det 18. århundre Skottland med bilder av Brianna og er gjenforent med Jamie. Adventures gjenoppta, og de ender opp forliste i Amerika i kolonien Georgia.

Drums of Autumn by Diana Gabaldon Bok nummer fire, Drums of Autumn (1997), finner Ian Murray, Jamies sytten år gamle nevø og en annen av de elskelige, minneverdige karakterer i serien, som ble vedtatt i en Mohawk indianerstamme i bytte for friheten til de andre: Jamie , Claire, og Roger (som etter å ha forelsket seg i henne, fulgt Brianna gjennom steinene).

The Fiery Cross by Diana Gabaldon A Breath of Snow and Ashes by Diana Gabaldon The Fiery Cross (2001) er den femte boken. Den amerikanske revolusjonen er bare to år unna, og kolonistene er allerede i opprør; ennå Roger og Brianna er fast bestemt på å bo i stedet tilbake til det 20. århundre, hvor de ville være trygge. Det er også i denne boken som bevis på mange tids reisende før dem er funnet, Rogers bestemor mange ganger fjernet, etter å ha vært ett. Så han endrer sitt etternavn fra Wakefield til MacKenzie, hans bestefar mange ganger fjernet å være en onkel av Jamie.

I A Breath of Snow and Ashes (2005), bok nummer seks, Brianna føder en liten jente, Amanda, som er født med en hjertefeil; og uten moderne medisin og kirurgisk utstyr, vil hun dø. De fire av dem, Brianna, Roger, Jemmy (deres sønn) og Amanda, gå tilbake til det 20. århundre, hvor Amanda får operasjonen hun trenger for å overleve. Det har blitt oppdaget at evnen til å reise gjennom steinene er genetisk. Denne oppdagelsen er gjort med perler, edelstener. Alle som kan høre gems synge er i stand til å reise gjennom tid.

"Tid er mye av de tingene folk sier at Gud er. Det er den alltid hatt kontakt, og å ha noen ende. Det er oppfatningen av å være allmektig-fordi ingenting kan stå mot tiden, kan det? Ikke fjell, ikke hærer. Og er, selvfølgelig, all-helbredelse. Gi noe nok tid, og alt er tatt vare på: all smerte omfattet, all motgang slettet, alle tap subsumert. Aske til aske, støv til støv. Husk, mann, at du er støv, og til støv skal du tilbake. Og hvis Tid er noe beslektet med Gud, jeg antar at minne må være djevelen. "Det er prologen til et pust av SNØ OG ASKE, sjette roman i OUTLANDER serien (etter Fiery Cross). Her historie når flere fanger opp med de Frasers, og Jamie er endelig forpliktet til å erklære seg en opprører, men dette betyr offer mye av det han har bygget. Den amerikanske revolusjonen er en borgerkrig, med nabo slått mot nabo, og fellesskapet av Fraser Ridge begynner å fragment -. Diana Gabaldon

An Echo in the Bone by Diana Gabaldon En Echo i Bone (2009) er nummer sju i serien. Som har vært med hver bok, tomter og konflikter er mange: Jamie og Claire Fraser er nå midt i den amerikanske revolusjonen; deres datter Brianna, blir hennes ektemann Roger MacKenzie, og deres to barn avgjort på Lallybroch i Skottland i slutten av det 20. århundre etter hjemkomst fra fortiden; Lord John Grey og hans stesønn William (Jamies ubekreftede uekte sønn), er involvert i revolusjonen på britisk side; og Jamie nevø Ian urolige liv er i ferd med å ta en tur til.

Den siste, nummer åtte, skrevet i mitt eget hjerteblod, er ventet å bli lansert tidlig i 2013. En tredjedel gjennom bok nummer syv, jeg kommer til å synes det er vanskelig å vente på denne siste boken som helt siden jeg begynte serien , jeg har ikke vært i stand til å lese noe annet. Lære om serien i juli 2011, var jeg så heldig å bli gitt alle de syv bøkene av min søster, slik at når jeg er ferdig en bok, ivrig etter å lese den neste, det gjorde jeg ikke å vente. Jeg anbefaler at du har alle de syv bøkene på hånden fordi når du begynner å lese Outlander, vil du ikke ønsker å stoppe. Mange kudos til forfatteren, som grundig har undersøkt hennes materiale.

Print Friendly
SociBook del.icio.us Digg Facebook Google Yahoo Buzz StumbleUpon

3 Kommentarer til "Outlander av Diana Gabaldon - En detaljert gjennomgang av bokserien"

1. Nootropisk sier:

Jeg elsker din innsiktsfulle området. godt bidrag. Jeg håper du skriver mange. Jeg vil fortsette å lese

2. Lee sier:

Thanks! Ønsketenkning, kanskje, som liksom Jamie og Claire og alle de andre minneverdige karakterer kan endelig finne noen varig fred. Et ekko i beinet var så intens at det forlot meg drenert. Jeg ser frem til skrevet i mitt eget hjerte blod og det som måtte komme etter det.

3. Susan B. sier:

Kjære Lee,
    Jeg tror du trenger å sjekke inn med Diana hjemmeside litt mer. Diana har IKKE uttalt at åtte boken vil være den siste boken i serien - hun vil ikke vite om det er en annen bok i serien før hun er nesten ferdig med å skrive denne. Diana har uttalt at hun ikke skriver i en rett linje eller bruke skisserer, skriver hun historien i biter og passer til "biter" sammen senere, og ofte scener som kommer til henne og hun skriver, er igjen for en bok senere nedover veien. Jeg foreslår at du leser gjennom hennes mange blogginnlegg samt FAQ på hennes nettside: http://www.dianagabaldon.com .

Legg igjen en kommentar